Subject: Vs: Metsamaterjali ladustamine
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 4 Mar 2024 17:18:35 +0200

Tere!

Tänud märkamast ja ohuolukorrast teavitamast.

Meile teadaolevalt on traktor nädalavahetusel enamuse materjali ära
viinud. Jäänud on vaid teise kinnistu materjal, mis on tõstetud teemaast
eemale.

Kõige paremat soovides,

Kaido Vaher

Wahtramets OÜ

Tel. ( +372 ) 52 50 893

e-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Rääbise, Kasemetsa küla,

Saku vald, Harjumaa

Reg.nr 14939011

Saatja: Jaan Saia <[email-masked]>
Saatmisaeg: esmaspäev, 4. märts 2024 16:14
Adressaat: [email-masked]
Teema: Metsamaterjali ladustamine

Tere

Pöördume Teie kui kinnistul 36302:001:0187  Kiisa, Sae küla, Kose vald,
tööd teinud ettevõtte poole

27. veebruaril 2024.a. tuvastas Transpordiamet riigitee nr 11207 Paunküla
- Vetla km 0,66 teest paremal loata metsamaterjalide ladustamise.
Metsamaterjalid on ladustatud riigitee transpordimaa kinnistule, riigitee
sõiduraja servast 3 - 4 meetri kaugusele.

Käesoleva teavituse eesmärk on lõpetada rikkumine, kas siis seadustada
metsamaterjalide ladustamine või eemaldada omavoliliselt ladustatud
metsamaterjalid riigitee kaitsevööndist ja riigimaalt. Samuti tuleb
raietööde teostajal taastada riigimaa, koristada töödest jäänud oksarisu
ja korrastada tee nõlvad endisesse olukorda. Sellest keeldumisel kavatseb
Transpordiamet koostada ettekirjutuse koos sunniraha hoiatusega.

Riigitee nr nr 11207 Paunküla - Vetla kaitsevöönd on ehitusseadustiku
(edaspidi EhS) § 71 lg 2 kohaselt 30 m äärmise sõiduraja välimisest
servast. Riigimaa laius on kõnealuses kohas teest paremal 5 meetrit
riigitee sõiduraja servast (äärejoonest). Seega asuvad nimetatud
metsamaterjalid riigitee kaitsevööndis ning osaliselt Teile mittekuuluval
riigimaal ja on ladustatud riigimaale ja tee kaitsevööndisse tee omaniku
loata.

Metsamaterjalide ladustamisega ning riigimaa risustamisega takistatakse
vajalikke hooldustööde tegemist. EhS § 70 lg 2 p 4 järgi on keelatud
ehitise kaitsevööndis takistada ehitise hooldamist. Teed on mõeldud
liikluseks ja liiklemine peab olema ohutu. Riigitee teekattest 3 - 4 m
kaugusel paiknevad palgid tekitavad ohtu teel liiklejale sõiduki teelt
välja kaldumisel. Seega on oht  inimese elule, tervisele ja varale.

Metsamaterjalide ladustamist on võimalik seadustada. Selleks peate esitama
Transpordiametile kirjaliku taotluse (vormi ja vajaliku teabe leiate
Transpordiameti kodulehelt ja e-teenindusest). Taotluse esitamise ja
metsamaterjalide ladustamise tingimuste täpsustamiseks pöörduge
Transpordiameti kohapealse korrashoiu projektijuhi poole

Juhindudes haldusmenetluse seaduse §st 40, palume Teil esitada omapoolne
selgitus. Juhime Teie tähelepanu, et ka metsamaterjalide äraveoks vajate
liiklusvälise tegevuse luba kui see toimub riigitee ääres, sest eeldab
ajutise liikluskorralduse paigaldamist. Palun saatke oma selgitus ja
seisukohad hiljemalt 04.märtsiks 2024.a  e-posti aadressile
<mailto:[email-masked]> [email-masked]. Arvamuse
esitamine on menetlusosalise õigus, mille mittekasutamine ei peata edasist
menetlust.

Käesolevaga teatame, et Transpordiametil on õigus alustada nimetatud
tegevuse kohta riikliku järelevalvemenetluse ehitusseadustiku (edaspidi
EhS) § 130 lg 6 p 1 järgi. Kuna kinnistusraamatu ja äriregistri järgi
olete Teie kõnealuse krundi omava ettevõtte esindaja, pöördume Teie poole.

Tulevikus taotlege vajalike lubade saamist enne metsamaterjalide tee äärde
ladustamist.

EhS § 130 lg 6 p 1 teostab Transpordiamet riiklikku järelevalvet avalikult
kasutatava tee ehitamise, kohaliku omavalitsuse teede seisundinõuete ja
riigiteede kaitsevööndi, kasutamise ja kaitsenõuete täitmise ning
tee-ehitamisega seotud ettevõtjale ning pädevale isikule esitatud nõuete
täitmise üle. Riikliku järelevalve tulemusel saab Transpordiamet teha
nõuete rikkujale ettekirjutuse ning ettekirjutuse mitte täitmise korral
määrata EhS § 133 alusel sunniraha, mille ülempiiriks on eraisikule 6400
ja juriidilisele isikule 450 000 eurot. Sunniraha võib määrata korduvalt,
kuni ettekirjutus on täidetud. Kui isik ei tasu sunniraha, edastatakse see
kohtutäiturile täitemenetluse alustamiseks. Sel juhul lisanduvad
sunnirahale kohtutäituri tasu ja muud täitekulud.

Lugupidamisega

Jaan Saia

liikluskorraldaja

Põhja osakond

korrashoiu ja liikluskorralduse üksus,

tel. +372 565 27 80